Ceritera ku..

Tuesday, February 22, 2011

hurmmm..=)


eh?..syafiqa beli buku cam nih ke??..bukan buku kanak-kanak ke nih??..
bukan syafiqa dah nak 18 ke?...
kejap!!!..(ape,tak boleh baca ke kalau dah nak 18 tahun)…hehehe..
bukan saya yang beli, adik yang beli..saya cuma tumpang baca je sebab buku yang saya beli dua-dua dah abis baca...boring katekan..sekejap je dah abis...ngeh3..
kalau nak ceritakan pasal baca buku masa zaman sekolah dulu..
ape kite gelar..NILAM??..haaaa..hehe...
MAK AI...boleh kira pakai jari je siot berapa buah buku aku baca!!!...hehehe...
apa2 pun..bukan tu yang saya nak ceritakan sebenarnya..hahaha...
baca punya baca punya baca...
tertarik dengan kata-kata hikmah yang ada dalam buku nih..
contohnya...

Janganlah memarahi seseorang tanpa usul periksa, kerana mungkin sekiranya kita duduk di tempat mereka, kita pun berbuat seperti itu juga (Abraham Lincoln) :
ini kira muhasabah diri jugak la kat saya..mungkin saya pernah buat kat orang lain cam tuh..mungkin jugak tak..tak ingat jugak..tapi selalu jugak la tengok orang lain yang buat cam tu kat orang yang lain..hehe..(ape aku cakap nih)..

Sahabat yang sejati adalah orang-orang yang dapat berkata benar denganmu, dan bukan orang-orang yang dapat membenarkan kata-katamu...
hurrmm..kesimpulannya di sini, cakap je perkara yang benar walaupun boleh menyinggung perasaan..sekejap je tersinggung tuh..nanti dah ok balik..betul tak??..hahah..

Waktu sentiasa TIDAK ada pada orang yang MALAS..
haaa...ni ada la jugak saya terasa..ahahahaha...mungkin kadang-kadang penyakit malas nih datang..macam-macam alasan yang diberi..perkataan yang mungkin selalu bergerak di bibir.."tak ada masa"..ngeh3..

wah..wah..wah..
panjang pulak post kali nih..
minta maaf la panjang sikit ye..hahaha..
sebenarnya ada lagi nak kongsi..tapi..
malaslah..haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...