Ceritera ku..

Wednesday, March 30, 2011

berapa jumlah nama-nama Allah??..

salam..
hari ini saya dapat serba sedikit ilmu..
jadi, kira nak share la ngan kengkawan..*cecite2*..hii..
tapi kalau yang dah tahu tuu..jangan la pulak cakap..
"ek'eleh..kuno nye budak nih..orang dah lama tahu laaaa"..(ngeh3)..
sorry la der..saye masih cetek ilmu k..dah nama budak..hahaha..
saya baru dapat tahu yang Allah mempunyai 3000 nama..
waaaaaa...
yang saya tahu selama nih, cuma 99 nama je..
siap nyanyi lagi..yang asmaul husna tuu..hihihi...
tapi..
kita sebagai hamba Allah..kebanyakkan memang tahu 99 nama je..
yang lain siapa yang tahu ekk??...haaa...
*cecite-cecite*..hehe..
1000 nama Allah yang lain hanya malaikat yang tahu..
yang lagi 1000 hanya Rasul-rasul yang tahu..
setiap 300 nama-nama Allah terdapat dalam kitab Injil,Taurat dan Zabur..
dan 99 nama-nama Allah ada dalam Al-Quran...
aik..1000+1000+(300x3)+99=??..
2999 je..
mana 1 lagi ye???...
haaaa...
satu lagi nama-Nya, Allah masih RAHSIAKAN..
huuu...Subhanallah...
dan kenapa Ar-Rahman dan Ar-Rahim digunakan kat ayat 
Bismillahirrahmanirrahim..
sebab Ar-Rahman dan Ar-Rahim mempunyai 
sesuatu kekuatan,urm3.. segala ke la..(saya tak ingat,hehehe)...
maaf la ekk..itu sahaja..
salam...
p/s: geng!!..sijil lisan penting untuk apa-apa berkaitan dengan IPTA tak??..hehe..saya punya nama bapa salah la..hiii...pandai melencong pergi nama abah liyana pulak..hehehe...

1 comment:

  1. Assalam ya ukhti. Bismillahirrahmanirrahim itu juga nama Allah. Sekadar perkongsian.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...