Ceritera ku..

Friday, March 11, 2011

Jajan (keropok) dan Mainan yang SYOK zaman dulu...

salam..
zaman sekarang ni, budak-budak yang masih kecil, sekejap je dah tahu pasal dunia siber la, PSP la, PS la..tapi kalau nak diikutkan..mainan zaman dulu pun best ape..haha..
yeah..hari ini nak kongsi sikit-sikit tentang mainan dan makanan yang saya selalu layaannn masa zaman sekolah rendah dulu...ngeh3...
"TORA datang lagi dengan permainan baru...."..(iklan dalam TV)...
ingat lagi tak mainan kotak nih..hahaha...
dulu boleh la dikatakan beruntung jugak tauke kedai yang jual benda nih...
yang selalu dibeli, Dind Dang, sebab itu yang kira paling murah..
kalau poket ada loaded sikit, dapat la jugak merasa JOJO..sebab agak mahal..RM 2 kot..haha..
kiranya mainan Jojo paling best la kononnya..hahaha...
tapi yang syok nye..80% budak-budak (termasuk saya,hehe) yang beli benda alah ni akan ambil mainan je..makanan dalam kotak tu, contohnya biskut coklat bulat-bulat dibiar je kat mana-mana berbulan-bulan..hahahaha....

chewing gum ni pulak memang selalu gilerr beli kat depan sekolah..
balik je dari sekolah..ramai-ramai dengan abang kakak singgah kedai depan sekolah beli nih...
kadang-kadang makan sikit-sikit, lepas tu telan..haha...
yang pasti nya, dalam nya fix, 4 biji..hihi...

zaman dulu-dulu..saya tak main la barang mainan yang bernama 
anak patung..barbie doll pe sume..
memang tak layan benda tuh..haha..
yang syok dulu..ni ha..kereta dash...
abang siap ada banyak perkakas untuk kereta mainan nih..
masing-masing ada seorang satu...
petang-petang, mesti berlawan kat luar rumah..
sapa cepat dia la yang menang..ngeh3...

 
ni lagi satu..asal ada cerita kartun jepun kat TV7 keluar...
confirm ada mainan nya jugak yang keluar..
yang ni Beyblade..(sesiapa yang tak tahu laa,hehe)
kite orang siap ada "gelanggang" ny kat rumah..
main benda ni kena hati-hati jugak la..
kadang-kadang ada part nya yang tajam..hiii...

Yoyo ni pulak memang jadi kegilaan ramai la waktu cerita kartun pasal yoyo ni keluar..
boleh percaya tak, saye seorang je budak perempuan yang main benda ni kat sekolah..
main dengan budak lelaki pulak tuh...
sebab budak perempuan kat sekolah rendah dulu tak layan benda-benda cam nih..hehe...
saya pandai la jugak buat skill sikit-sikit..
setakat buat yoyo pusing lama-lama, lambung yoyo 360", buat segi tiga..memang kacang je..hahaha...
siap ada cover yang letak kat jari lagi tuh..hiii...
haaaaa...ni best a.k.a ntah pa pe..hahaha...DIGIVICE dan CYBERPET..
ya ampun...main digivice ni, kalau nak fikir-fikir balik, kelakar jugak la..
sesiapa yang pernah main..mesti tahu maksud saya..
sepanjang masa kena goncang-goncang benda nih...
kononnya, makin selalu goncang, makin kuat digimon nya..
siap sangkut kat tepi seluar lagi, bila jalan, benda tu bergoncang sekali la..haha..
kadang-kadang, boleh lawan dengan kawan..hehe...
cyberpet pulak..benda nih biasanya perempuan yang main lar..termasuk saya..hehe..
dulu saya ada, warna kuning...itu pun dapat sebab main telur..haha..
masukkan duit syiling seringgit yang warna emas tuh..hahahahah...
kononnya, bela binatang tapi cyber punye laa..bagi makan, tdo pe sume..
kalau tak jaga, pet nye mati nanti..hahaha....

 
ni satu lagi..koleksi kad pokemon..dulu abang rajin beli..saye kadang-kadang je beli..
kadang-kadang yang sticker punya..ada satu hari tuh, kite orang dah kumpul kesemua jenis pokemon, pergi la kat kedai nak tuka dengan hadiah..ingatkan hebat sangat hadiah nya..
kite orang dapat semua koleksi patung yang kat perut nya letak guli, pas tu boleh 
main tembak-tembak..haha..

p/s: banyak lagi sebenarnya..keropok ali baba, coklat safari, nini cokelat celup..banyak lagi arr..haha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...