Ceritera ku..

Monday, March 7, 2011

Kisah Aku dan Kumbang..

salam...
awal saya cakap..
kalau sudi baca, baca la..hehe..
kalau tak sudi baca..nanti-nanti kalau rajin baca la..haha...
memandangkan semenjak dua menjak nih banyak pulak kumbang ziarah 
rumah saya..
teringin pulak nak kongsi serba sedikit kisah aku zaman kecik-kecik dulu..hiii...
Jom!!..baca kisah Aku dan Kumbang..ngeh3..
Al-kisahnya macam nih..masa tu saya baru 8 tahun..pakai t-shirt robot lagi tu..warna 
kuning..(wah..ingt siot,hehe)..masa tuh tengah sibuk buat keja rumah depan TV..ngeh3... cun la pulak gambar robot kat baju saya tuh blh dikopek-kopek.. wah3..sedap la tangan sebelah mengopek, tangan sebelah pegang pensil..hehe...

raba punya raba punya raba (jangan fikir lucah pulak ek,hehe)..E'ehhhhhh......ada gula batu la dalam baju saya...wah!!..Excited giler perasaan waktu tuh...tak pulak nak trus keluarkan...yang saya buat waktu tu..pegang je "gula batu" tu...niat sebenar nak keluarkan selepas habis buat homework..hahahaha...

Tapi dok pikir dalam kepala tak sabar nak makan gula batu nih..dah meronta-ronta dah jantung hati ku nih..dengan seikhlas hatinya saya mencampak pensil ke tepi dan trus menggenggam gula batu tu tapi masih berbalut dengan baju..hiii..belum keluarkan la maksudnya..ngeh3...

Dengan hati yang gembiranya..menjenguk seketika ke dalam baju..mesti la teringin nak tengok gula batu apa yang tiba-tiba dalam baju kan..Curious gituh..hihi...jeng!!jeng!!jeng!!...*bunyi dram*...saya buka genggaman tadiiiiiiiiiiii.......

Oooooo mak ekau kerabu mangga!!!..haha..acah je melatah tuu...terkezutttttt saya tengok kumbang sebesar ibu jari tengah relax-relax lepak seekor-seekor dalam tuh..haha..aku pun gelabah la semacam dua macam..huihhh..peluh-peluh tuuuuuuuuuuuuuuuuuu......

Saya pun meraung la..wuaaa..wuaaa...abang pun datang...masa tu badan saya dah kaku daa..tak dapat nak fikir apa-apa lagi daaa...tutup mata je dapat..hehe..

Abang pun terpaksa la seluk tangan ny dalam baju ambik kumbang bertuah tuh sebab baju masa tu pun rajin pulak nak segak-segak masukkan dalam seluar..hahaha..(masih kanak-kanak k,hahah)..fuhhhh...gila siot...apa punya kumbang la tiba-tiba pandai suka kat saya tuh..hahaha...dan kumbang tu dengan selamat nya dibaling abang kat luar rumah..hahaha...yang saya pulak..masih kaku dan termenung seketika teringat peristiwa tersebut..ce wah..haha..

D END...=)



p/s : jangan nak perasan sangat benda best datang tiba-tiba kat kita.. 
dan.. hati-hati semasa memakai pakaian (itu lebih ke saya la)...
hahahaha....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...