Ceritera ku..

Monday, April 25, 2011

Apesal Syafiqa tu takut kucing haa???..

salam..yeah..
ramai orang sukakan kucing kan??..
ramai orang cakap kucing ni comel-comel kan...
ye la..memang la tak dinafikan sifat kucing-kucing sekalian ada yang comel..hahaha...
dan sepatutnya kucing yang takutkan manusia kan??..
sebab kekadang manusia ni ada segelintir yang bersifat zalim terhadap binatang kan??..
TETAPI...
saya bersifat sebaliknya pulak..urgghhh..noooo...haha..
tapi kucing sekalian tidak pernah la pulak bertindak zalim kepada saya..haha..*pelik*
dan kawan-kawan selalu tanya kat aku..
"pesal kau takut kucing ha?????????????????"..
dan aku selalu jawab cam ni je..
"eee..takut laaaa..."..
kan??..kan??..kan??..
ok..mari aku jelaskan..ahahahahahah..

jap..
apesal aku letak gambar anjing jugak??..
sebab cerita aku ada bersangkut paut jugak dengan anjing..ngeh3..
ok..cerita nya gini..
Kisah #1:
Waktu aku kecik-kecik dulu..sekolah rendah lar..holiday..masa tuh dekat kampung batu pahat,johor.. mak cik aku kat sana minat bela kucing.. dah la bukan seekor..kekadang 3-4 ekor gitu..tempat pun nama dah kampung kan..bukan macam kampung orang-orang sekarang nih..gelar kampung, tapi dah berdinding batu,siap aircond lagi..hehe.. rumah kat kampung aku kat sana pulak masih kampung versi vintage..pagi-pagi tengok embun.. masih dinding kayu,atap zinc, tanah gambut merah..kiranya ada certain tempat yang ada lubang..nak tengok kampung abah aku??..ni dia..

Jadi, nak jadikan cerita..walaupun pintu dan tingkap rumah bertutup, kucing-kucing mak cik aku nih masih jugak dapat curi-curi masuk...Masa tu, kite orang sekeluarga makan malam ramai-ramai..aku ni jenis makan cepat..tak sampai setengah jam pun duduk kat sana, dah licin dah pinggan... aku pun angkat la dengan niat nak pergi dapur basuh pinggan..tapi, kucing-kucing mak cik aku ingat aku nak bagi makan sebab dia orang dah bese tengok yang lain kalau bawak pinggan lepas makan, mesti ada habuannya.. 
Aku pun lari la sana sini bawak pinggan..kat mana aku lari, kat situ jugak kucing nih ikut.. tak boleh jadi nih..TAK SUKA, TAK SUKA.. aku dah tak tau nak buat apa lagi.. jadi aku pergi kat tempat makan tadi terus duduk balik..tunggu yang lain habis makan..hahahha... pendek cite, aku tak suka binatang yang kejar-kejar nih..seram k..makin bertambah tak suka sampai sekarang..hehe..

Kisah #2:
Waktu tu aku darjah enam, aku dijemput untuk majlis hari jadi kawan aku..Andrea Ong..mesti geng aku ada yang kenal kan??..Andrea ajak aku tidur kat rumah dia, sebab majlis nya waktu malam..aku pun tidur rumah dia satu malam..dan keesokan harinya, kite orang pun main la kat luar rumah dengan kengkawan yang lain..main basikal la, kejar-kejar la..jadi, kite orang pun pergi la main kat rumah seorang jiran Andrea nih...Jiran nya dah bagi warning, jangan lari-lari sangat kalau kat depan anjing dia..jadi kite orang pun hati-hati la..
Kite orang pun main la permainan polis dan perompak..waktu tu aku jadi polis..semestinya pergi kejar orang kan??...tengah syok-syok kejar yang lain, bila yang lain elak je, tiba-tiba anjing jiran Andrea ni muncul depan aku..aku pun gelabah la tak tentu pasal..bukan apa, memang lumrah hidup aku mudah nak gelabah, satu lagi, kita kan umat islam, jadi takut la kalau tersentuh kan...
macam ni haaa anjing tu..

Jadi, dengan terkejut masa tu, aku pun lari tak tentu arah..jadi anjing tu ingat aku main ngan dia.. dia pun kejar aku..dengan automatik nya sambil aku berlari aku menangis..hhahahaha.. "tolong!!tolong!!..帮我!!帮我!!"..hahaha... Jiran Andrea nih terus panggil anjing dia..huihh..selamat aku..tapi masa tuh aku tak pasti sama ada dia sempat tak sentuh kaki aku..jadi, Andrea pun suruh balik rumah dia main komputer..haha..
Kesimpulannya..
aku takut dengan "dia orang" nih sebab pernah dikejutkan@dikejar oleh mereka..
aku tak suka dan tak suka dan tak suka..
jadi..janganlah permainkan aku dengan binatang-binatang nih..
aku mohon kat korang...(mintak kesian)..
hahaha..
k..d end..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...