Ceritera ku..

Thursday, April 28, 2011

Kopiko...

salam..yeah..
hari ni macam biasa, duduk rumah je mengadap komputer, TV, kerusi, meja dan tidak dilupakan makanan..hehehe...
tengah syok melayan cerita kat TV, ternampak bazilah ada beli gula batu KOPIKO sebungkus..
aku makan la satu dan zuppppp...
*macam dapat kuasa mengingat balik kenangan*..hahaha..merepek..

Dulu masa kecik-kecik..gula batu ni belum ada lagi bentuk segi empat macam sekarang nih..masih bentuk bulat lagi..Kalau gula batu bulat ni kena hati-hati kalau nak makan tau..again, hati-hati..hehe..apesal??..
Sebab dulu, asal aku "ngap" je benda alah ni..sudah sepastinya akan tercekik disebabkan struktur gula batu ni yang senang untuk meluncur ke mana sahaja..hehehe...faham kan??..
Yang selalu menjadi penyelamat mesti mama aku.. Ketuk belakang beberapa kali terus tersembur gula batu..hehe.. Alhamdulillah asal tercekik je confirm selamat..haha..kalau tak, mesti tak wujud blog nih..hahah..

p/s: adik aku dahsyat lagi..pernah tertelan biji mutiara..Mutiara tu keluar dari sistem "heheheh"..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...