Ceritera ku..

Thursday, April 7, 2011

Sape sangka??..O yeah!!..

salam..yeah!!..
siapa sangka Syafiqa dah pandai masak siot!!..hahahha...
bak kata abah,
"bagus!! bagus!! Budak congek dah pandai masak.."..
huhh..congek sangat la tuh..hahaha...
sesape yang memang dah tere masak-masak nih..jangan pulak cm ni..
"ek'eleh..budak nih..itu pun tak pandai masak"..
laaa..ilek arrr...saya baru 17++ tahun..haha..banyak lagi kene blaja..hehe..
oopss..melalut pulak..
ok2..
dalam masa dua minggu ni, saya dah masak macam-macam lauk...
yang ringan-ringan macam telur goreng,nasi goreng..kira dah pass terus laa..
siap buat nasi goreng ala-ala syafiqa gitu..ce wah..haha..last2, aku sendiri yang makan..hehehe..
dan dalam 2 minggu ni, kiranya saya ada masak lauk yang boleh jadi sedap 
atau sebaliknya (*disaster*)..hahah..
tapi Alhamdulillah.. dengan bakat yang semula jadi ada..
iaitu bakat ikut firasat sendiri..haha..
maksudnya kalau nak letak garam ke ape ke..main baling and agak-agak je..hahaha...
menjadi jugak akhirnya..
kiranya semua orang boleh telan la..hahaha...
antara yang saya masak..
(lebih kurang rupa mcm ni arrrr..hehe)
sup ayam campur pelbagai sayur..haha..
sayur kacang masak tiram
spageti ala-ala chef Syerah
ikan masak lemak cili api 
yang ni kira aku paling happy a.k.a syok tahap gaban,haha..
bukan ape..kalau terleka, boleh jadi tak sedap tau..
sayur sawi masak bening@air
yang ni hampir hari-hari masak,hahaha..
k..tu je..
tak banyak pun..haha..
yo-yo oo je syafiqa..masak tak banyak mane pun..haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...