Ceritera ku..

Sunday, April 3, 2011

Ular patuk saya??..huu...

salam!!..
JOM!!..
saya mahu cerita zaman kecik-kecik saya nih..hehehe...
mungkin ada geng yang dah tahu kes nih..
jadi, sesiapa yang belum tahu,boleh la tahukan..dan sesiapa yang dah tahu..
kalau nak baca lagi pun baca la ekk..haha..*nguras*
okie wokie....
p/s: dapat idea nih waktu petang tadi,tengah dalam kete, tiba-tiba borak-borak pasal bangunan yang dah lama buat tapi tak siap-siap..hihihi...
Al-kisah nya gini...
Sape-sape yang tinggal kat kuching mesti tahu bangunan "wisma dayak" yang sebelah Sugarbun berhampiran St.Joseph tu..bersebelahan dengan Kopi O'Korner tuu..Bangunan yang sampai sekarang masih tidak sempurna tuuu..Ingat tak??..Tahu tak??..hihihi...mestilah tahu kannnn....=)
Pada suatu malam( ce wah), abang,kakak dan saya jalan balik dari latihan taekwondo kat belakang Hopoh..mama yang ambik..jalan kaki tuuu....waktu tu kakak dah jalan dulu kat depan sambil hayun-hayunkan tali pinggang taekwondo nya..hahaha..saya pulak kedua..depan sikit dari mama dan abang.. nak kejar kakak tak dapat sebab dah jauh..
Tiba-tiba, sampai kat satu selekoh nak masuk ke jalan balik...ternampak la seekor ular tengah "relax-relax hisap gam" kat tepi jalan.. waaaaa... saya dengan "terpegun" tercegat kat situ lebih kurang 5 langkah je jauh dari ular tuu...niat nya gini..ingat excited laa.. nak cakap dengan mama yang saya jumpa ular..saya sempat cakap ni lagi..
*Eeeeeeee.....Ulaaaaaaaaaarrrrrrrr...mama!!tengok!!..*
Sambil saya tunggu mama nak pergi tengok..Kepala ular tu dah goyang angkat sikit-sikit..(macam orang tiup seruling,pas tu ular tu menari..hehe..)..
Lepas mama tengok je..mama terus marah saya suruh lari jauh-jauh..masa tu saya mana tahu erti takut..saya pun tak paham pesal pulak mama nak marah..jadi, sambil jalan laju sambil menangis..hahahahahaha....
Dah balik rumah, baru la faham apa kes sebenarnya..dan baru tahu ular yang kite orang jumpa tadi ular tedung..ular senduk..sama je..dah la besar,wana hitam lagi tu...
Bak kata abah..*jangan main-main dengan ular tu Angah...silap hari bulan ntah-ntah engkau dah jadi arwah daa..tinggal kenangan je nanti..*
hiii...
Pengajarannya, ular sangat berbahaya...AWAS!!..=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...