Ceritera ku..

Saturday, May 28, 2011

kisah aku di perantauan...part 6..

salam..
26.Mei.2011
majlis perasmian diseluruh cawangan UITM satu malaysia..
Naib Canselor, Datuk Profesor Ir Dr Sahol Hamid Abu Bakar merasmikan majlis..dan beliau memberi amanat kepada siswa dan siswi..
majlis berlangsung di kampus utama iaitu di Shah Alam..dan disiarkan secara langsung ke seluruh cawangan UITM dari Perlis hinggalah ke Sabah..wah..hahaha...

pagi amanat dari naib canselor..dan malam dari beliau jugak..amanat ke apa..tidak pasti..hehe..
yang pasti..aku memang tak dapat nak kawal mata aku..asyik lentok je...haha..

dan balik..
punya la suka nak balik bilik,nak tidur..
dengan rileks nya aku tengah nak minum susu dan liyana pulak makan maggie..
tiba-tiba..
kriiiiiiiiiiiiiiiinnnggggggg!!!!
siren bomba bunyi..
aku apa lagi..kejut fariza yang dah lena dibuai mimpi..kita orang empat lari sama-sama keluar bilik..
aku yang berseluar pendek, liyana yang pakai kain batik je..
ada yang dari bilik air berkemban..yang sabun masih ada kat muka pun ada..
memang kelam kabut la..
dah sampai kat luar..tiba-tiba ada seorang senior ni cakap mesti pakai seluar panjang..
ayoyoyoy...
kite orang pun terpaksa la patah balik tuka seluar..
*bayangkan kalau betul-betul waktu tu ada kebakaran..memang dah rentung kot kite orang..sebab disuruh tukar pakaian yang lebih sopan,heheheheh*
seperti biasa..hanya latihan..dan kami diajar cara memadamkan kebakaran..
part yang aku tak minat..bila ada orang terjatuh longkang yang agak tinggi sebab terlalu gopoh sangat dan agak gelap..aduh..
dah la waktu tu cun-cun aku dengan roomate baru je langkah longkang tu..
mati-mati aku ingat Zho..serius nebes siot...
then, kakak-kakak PM melepaskan segala ketidakpuasan hati dan komen-komen terhadap siswi baru..
dah settle semua, kita orang pun balik bilik dan tidur...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...