Ceritera ku..

Wednesday, October 19, 2011

Apabila ibu berkata-kata..=)

SITUASI 1:
Ustazah : dah ada ke??
aku : ha??..dah ada apa??.
Ustazah : teman istimewa??..
Aku : haha..Ustazah,kalau saya dah ada,makan selamat ..hehe..
Ustazah : kalau dia belum mulakan, tak salah kalau kite mulakan dulu..=)
Aku : *angguk-angguk tanda faham*..=)

SITUASI 2:
semasa aku duduk berborak dengan abah dan mama kat ruang tamu....
borak punya borak..tiba-tiba..abah tersalah dengar ketika aku bercakap..
abah : ha??..dah ada boyfriend?..
*aku masih terpinga-pinga*
mama : dah ada??..
aku : ha??..haha..belum ada la..
mama dah start dah time tu buka bicara..haha..
mama : kalau dah ada,jangan ditolak.doa lah supaya Allah bagi jodoh yang baik...kalau dah ada jodoh,jangan ditolak..boleh berkawan,boleh rapat,biar ada batas, jangan bagi hati kita kat dia..
aku : ha?..hati??..maksud??..
mama : ye la..jangan sesekali bagi hati kita kat orang lain kecuali suami kita..sebab belum tentu orang tu jadi suami kita..nanti naya..
aku : wah..haha..*hanya mampu tersenyum*..hehe..
   jadi,kesimpulan yang dapat aku buat untuk diri aku sendiri..hehe..
aku ni memang brutal la jugak orangnya..belum matang pun..haha..
tapi umur dah 18 tahun..lepas tu nanti meningkat,meningkat dan meningkat..
orang selalu cakap aku tak ada perasaan..haha..
relax la..mungkin belum tiba masa aku mempunyai perasaan suka kat seorang insan bernama lelaki..errr..
hahaha..*ayat skema*
setakat kawan tu boleh laa..hii..
korang jangan risau arr..kalau aku dah "ada" nanti..confirm aku bagi tau punye..ngeh3..
bagi korang yang dah ada teman istimewa dan bakal ada tu..
jangan pulak terlalu ikut perasaan ye..ingat..ada pihak ketiga yang selalu mengacau dan menggoda anda..hehe..
salam.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...